קנייה בתשלומים – מתכון לאובדן שליטה

כל מומחה פיננסי ימליץ לכם להימנע ככל האפשר מביצוע קנייה בתשלומים. לא תמיד זה קל, ומשפחות רבות זקוקות לליווי מקצועי.

איור מחשבון - קנייה בתשלומים

קנייה בתשלומים היא נוהג מקובל ונפוץ. בעבר זאת היתה השיטה בה יכולנו לרכוש מוצרים יקרים, למשל מכונית, אך עם הזמן שיטת התשלומים הגיעה כמעט לכל קנייה. היום ניתן לפרוס לתשלומים קניות בסופר.

ההתפתחות הטכנולוגית האיצה ושכללה את שיטת התשלומים. הפרוצדורות של פריסת התשלומים הן מיידיות, האישורים ניתנים בו במקום, ואמצעי התקשורת האלקטרוניים מאפשרים לבצע עסקת תשלומים בקופת החנות וקליטתה תוך שניות במערכות הבנק או חברת האשראי.

קנייה בתשלומים הפכה לשגרה, וזה לא דבר טוב.

כל מומחה פיננסי יגיד לכם כי קנייה בתשלומים, בוודאי על בסיס קבוע ושיטתי, למעשה גורמת לכם נזק כלכלי. זהו מתכון כמעט ודאי לאובדן שליטה וכניסה לסחרור.
משפחות רבות שמצאו את עצמן במשבר כלכלי טראומתי, יודעות לסמן את ההיסחפות אחרי הפיתוי של קנייה בתשלומים כנקודת ההתחלה של המשבר.

נכון, יש מצבים בהם אין ברירה, וקנייה בתשלומים היא הדרך היחידה לפעול (אגב, גם משכנתא היא בעצם קנייה בתשלומים), אך רצוי להימנע ככל האפשר מהשיטה הזאת, במיוחד בכל מה שקשור להוצאות השוטפות.

מי שיכול לעצור מייד קניות בתשלומים, ולהיכנס למסלול כלכלי נבון יותר בכוחות עצמו, שייקח החלטה ויצא כמה שיותר מהר לדרך חדשה ובריאה יותר.
אבל הרוב הגדול אינו יכול "לחתוך" מיידית, ובמקרים רבים נדרש סיוע מקצועי, ואפילו מתמשך, כדי לעצור את הדימום הפיננסי, ליישר קו, ללמוד איך לעשות את הדברים נכון, ולצאת לדרך חדשה.

חלק חשוב ומרכזי בתהליך של יציאה מחושך פיננסי לאור כלכלי, הוא הפנמה של פרוצדורות למעקב, ניהול ובקרת הוצאות, והכרה של כלי עזר חכמים לשליטה בהוצאות.

אפליקציית בנפיט לניהול תקציב משפחתי

אם אתם מרגישים שאתם תקועים במערבולת שאין לה מוצא, אל תחכו לפיתוי הבא של קנייה בתשלומים כדי לקבל החלטה להתחיל להתמודד. פנו עוד היום לקבלת ייעוץ וסיוע מקצועיים.

סדנאות מומחים למשפחות: עוברים מהישרדות לצמיחה כלכלית
אפליקציית בנפיט 360 לניהול תקציב משפחתי

הסדנאות של מומחי בנפיט 360

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top